SAMOGRADNJA

Nasih ruku djela
Sada je: 20 lis 2019 05:28.

Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]




Započni novu temu Odgovori  [ 1 post ] 
Autor/ica Poruka
PostPostano: 21 tra 2011 23:36 
Offline
Site Admin
Avatar

Pridružen/a: 24 vel 2010 00:46
Postovi: 262
Više je bolje - osim ako nije
Zašto prevelika količina HHO smjese može uništiti motor?
Da bismo odgovorili na ovo pitanje moramo, prije svega, objasniti o kojim količinama se uopće radi. Već sam spomenuo da je za dvolitrene motore dovoljna količina od jedne litre HHO smjese u minuti (1 lpm) da bi se postigao efekt potpunijeg izgaranja postojećeg goriva u motoru.

Za prazan hod takvog motora potrebno je oko 50 lpm HHO-a, a za vožnju pod punim opterećenjem oko 400 lpm.

Mogli bismo reći da princip 'više je bolje' vrijedi do količine koja je ispod 3 do 5 lpm, jer u tom rasponu HHO djeluje kao booster, odnosno poboljšava izgaranje postojećeg goriva. Količine veće od ovih mogu postati opasne, jer HHO počinje biti zamjena za pogonsko gorivo.

Zašto je to opasno?

Kaže se da slika vrijedi kao tisuću riječi. Pogledajte ilustraciju benzinskog motora i sve će vam biti jasno. Vodik izgara veoma brzo. Toliko brzo da klip motora ne dođe do gornje mrtve točke (GMT), a vodik je već izgorio. Benzin se tek počinje paliti i najveći potisak ostvaruje nakon što klip prođe GMT.

Sve je to prihvatljivo dok je količina HHO smjese mala, ali kod veće količine eksplozija vodika razvija pritisak na klip koji se kreće prema gore. To je dodatno opterećenje za motor i ako se količina vodika poveća može doći do loma u motoru.

Da bi se automobil vozio samo na HHO ili vodik treba se podesiti točka paljenja koja mora biti 8 do 12 stupnjeva nakon GMT. Tada se pojavljuje još jedna opasnost, a to su visoke temperature koje se razvijaju izgaranjem vodika i koje, također, mogu dovesti do oštećenja motora.

A, što je s dizel motorima?

Kod njih ne postoji iskra za paljenje, nego se u 'pravom trenutku' u vreli zrak u cilindru ubacuje dizel gorivo. Taj pravi trenutak je, također, prije GMT, tako da vrijedi sve što je rečeno za benzinski motor. Primjećeno je da veće, ali ne prevelike količine HHO plina dovode do pregrijavanja dizel motora.

Sve u svemu, više HHO smjese nije uvijek najbolje za vaš motor. Postoji granica preko koje se ne smije ići bez posebnog prilagođavanja motora. Osim toga, za veću proizvodnju HHO smjese potrebno je utrošiti više energije iz alternatora, potreban je veći presjek vodića (zbog jače struje), a i HHO generator je većih dimenzija i teško ga je smjestiti u prostor motora.

Na sreću, sve je to nepotrebno, jer se dobre uštede mogu postići s relativno malim HHO generatorom uz minimalan utrošak električne energije.

_________________
alf 46
slika
slika slika slika


Vrh
 Profil Pošalji privatnu poruku Pošalji e-mail  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 1 post ] 

Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
POWERED_BY
HR (CRO) by Ančica Sečan